Baki ERSOY 18/11/2021 Ulaştırma Bakanlığı Plan ve Bütçe Komisyonunda yapmış olduğu konuşma

Baki ERSOY 18/11/2021 Ulaştırma Bakanlığı Plan ve Bütçe Komisyonunda yapmış olduğu konuşma

Sayın Başkanım, Sayın Bakanım, Sayın Bakan Yardımcılarım, Komisyonumuzun çok kıymetli üyeleri, kıymetli milletvekillerimiz, değerli bürokratlarımız, basınımızın güzide mensupları; hepinizi saygılarımla selamlıyorum.

Bana göre, ülkemizde ulaşım sistemindeki problemimiz henüz ulaşım ağlarını tam olarak kuramamış oluşumuzdur. Ağlar arasındaki dengesizliğin giderilmesi için demir yolu ve deniz yolu fiziki alt yapısı geliştirilmeli; liman, demir yolu, kara yolları bağlantıları güçlendirilmelidir.

Seçim bölgem olan Kayseri’de de aynı sorun hasıl olmaktadır. Kayseri, bulunduğu bölgenin en gelişmiş sanayi ve sağlık altyapısına sahiptir. Kayseri'miz 1 milyon 370 binin üzerindeki nüfusu, 4 üniversitesi, fakülte hastanesi ve bölgenin en büyük şehir hastanesini bünyesinde bulunduran, başta Erciyes Dağı olmak üzere kış ve kültürel turizm imkânlarına sahip, güçlü organize sanayi bölgesiyle ülkemiz açısından her yönden önem arz eden bir vilayettir. Kayseri iline olan ulaşım ağlarının güçlendirilmesi, sadece Kayserililer için değil, çevre illerden gelecek vatandaşlarımız için de hayati önem taşımaktadır. Tüm bu etmenlere rağmen, ilimizle bağlantılı herhangi bir otoyol projesi yapılmamakla birlikte, ilimiz var olan projelere de dâhil edilmemiştir.

Bununla birlikte, Sayın Bakanım, her fırsatta dile getirdiğimiz, on yılı aşkın süredir şehrimize sözü verilen bir yüksek hızlı tren projesi bulunmaktadır. Bu yüksek hızlı tren projesiyle alakalı bizim talebimiz; Yerköy'den Kayseri'ye 140 kilometrelik bir hattın ilave edilmesidir. Bu talep, biz, Kayserililer için tarafımıza verilen sözler doğrultusunda artık hayati önem arz eden bir husus haline gelmiştir. Size bir örnek vermek istiyorum. Ben sürekli Kayseri-Ankara arası yolculuk yapan bir milletvekilim. Her hafta en az iki kere bu yolu kullanıyorum. Kayseri-Ankara arası yaklaşık 330 kilometredir, Kayseri ile Ankara arasındaki bölünmüş yola baktığınızda yaklaşık 20 yerleşim biriminin içinden geçip, 30 civarı trafik ışığında da durmak zorundayız. Kayseri'ye, Ankara’dan hava yolu olmadığına göre, deniz yolu olmadığına göre, şu anda bir yüksek hızlı tren de olmadığına göre sadece kara yoluyla seyahat edebilmektesiniz. Kayseri'miz oysa ki Doğu’dan Batı’ya, Kuzey’den Güney’e köprü vasfı üstlenen bir jeopolitik öneme sahiptir. Bu yüzden de talebimiz, en azından, hali hazırda hizmete açılan, Ankara-Niğde Otoyolu projesine Kayseri ilinin de bir bağlantı yoluyla dâhil edilmesidir.

Sayın bakanım, size Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin ne zaman biteceğini sorduğumda, makamımıza "Başlangıç tarihi 2020, planlanan bitiş tarihi 2025 olup proje bedeli 6,1 milyar TL" olduğunu beyan eden bir bilgi notu gönderdiniz. Bizler, bitiş tarihinin 2025 yılından daha önce gerçekleşmesini talep ediyoruz.

Bunun yanı sıra, Kayseri’de hali hazırda devam eden,

  • Kayseri-Sivas Ayrımı- Bünyan Yolu
  • Hisarcık ayrımı- Develi Arası, Develi Batı Çevre Yolu ve Develi Kuzey Çevre Yolu
  • Kayseri-Sivas Ayrımı-Bünyan Ayrımı- Köprübaşı Yolu
  • Hacılar-Develi-Yahyalı Yolu
  • Develi-Yahyalı Yolu
  • Felahiye-Özvatan-Kermelik Yolu
  • Boğazlıyan-Felahiye Yolu
  • Pınarbaşı-Karayolları 5. Bölge Mersin Hududu Yolu
  • Kayseri-Pınarbaşı Elbaşı Ayrımı Yolu

Yorumlar